Нова маглина откриена во соѕвездието Бик

Нема да најдете многу фотографии од овој небесен објект, затоа што е откриен само пред неколку месеци: Аматери-астрономи Ксавиер Шроттернер и Марсел Дрејслер ја открија Св-Др-1, планетарната маглина во Бик.

St-Dr-1

Потврдена планетарна маглина St-Dr-1. Стивен Белавија

Францускиот аматер Стротернер собрал каталог (Ст) со 67 планетарни маглини, а германскиот аматер Дречслер има табелирано 37 во неговиот каталог (Др). Заедно со американската аматерка Дана Пачик, групата астрономи ја откриле оваа маглина користејќи податоци за повеќе бранови должини од небесниот  атлас Аладин. Тие веќе собрале 30 планетарни маглини во нивниот комбиниран каталог (СтДр), четири потврдени и 24 чекаат потврда по следните набудувања на спектарот на објектите.

Питер Гудју, аматерски астрофотограф во Лондон со оддалечена опсерваторија во Шпанија,  ја направи првата слика во боја на St-Dr-1 користејќи повеќе од 16 часа експозиција.

Ја направив втората слика во боја на оваа новооткриена маглина од мојот двор во Лонг Ајленд, Њу Јорк. Среќна сум што мојот пријател и колега, Мајк Инглис, професор по астрономија на колеџот во Суфолк Каунти , ме извести за откритието на овој објект, заедно со неговите небесни координати. Тешко е да се фати, бидејќи е многу слабо. Јас користев полу-домашен телескоп што го изградив со реупотреба на огледалото од телескопот Orion Star Blast II. Има сопствен фокусер со голема прецизност (кој доби награда Stellafane во 2016 година). Големото секундарно огледало спречува вињетирање. Го изградив телескопот специјално за фотографирање.

Убаво е да се знае дека аматерските астрономи сè уште прават откритија – и дека можеме да користиме скромна опрема за да ги потврдиме.

Превод: Бојана Стефаноска