Се чини дека џиновска планета демне некаде во нашиот Сончев систем

Нашиот Сончев систем е прилично динамично место. Има милиони објекти кои се движат наоколу. Сè, од планети, месечини, комети и астероиди. И секоја година откриваме се повеќе објекти (обично мали астероиди или брзи комети) кои го нарекуваат свој дом, Сончевиот систем.

Заслуги: karayuschij/Getty Images

Астрономите ги пронајдоа сите осум главни планети до 1846 година. Но, тоа не не спречува да бараме повеќе. Во изминатите 100 години, пронајдовме помали далечни тела што ги нарекуваме џуџести планети, како што сега го класифицираме Плутон. Откривањето на некои од овие џуџести планети ни даде причина да веруваме дека нешто друго може да демне во периферијата на Сончевиот систем.

Дали може да има деветта планета?

Има добра причина зошто астрономите трошат стотици часови обидувајќи се да ја лоцираат деветта планета, ака „Планета девет“ или „Планета Х“. И тоа е затоа што Сончевиот систем каков што го знаеме навистина нема смисла без него. Секој објект во нашиот Сончев систем орбитира околу Сонцето. Некои се движат брзо, а некои бавно, но сите се движат почитувајќи ги законите на гравитацијата. Сè што има маса има гравитација, вклучително и мене и вас. Колку е нешто потешко, толку повеќе има гравитација.

Гравитацијата на една планета е толку голема што влијае на тоа како работите се движат околу неа. Тоа е она што ние го нарекуваме негова „гравитациска сила“. Гравитациското привлекување на Земјата е она што држи сè на земја. Исто така, нашето Сонце има најголема гравитациска сила од кој било објект во Сончевиот систем, и во основа ова е причината зошто планетите орбитираат околу него. Преку нашето разбирање за гравитациското привлекување ја добиваме нашата најголема трага за можна Планета Девет.

Неочекувани однесувања

Кога гледаме навистина далечни објекти, како што се џуџестите планети надвор од орбитата на Плутон, откриваме дека нивните орбити се малку неочекувани. Тие се движат по многу големи елипсовидни (овални) орбити, групирани се заедно и инклинират (се навалени) во споредба со остатокот од Сончевиот систем.

Кога астрономите користат компјутер за да моделираат какви гравитациски сили се потребни за овие објекти да се движат вака, тие откриваат дека планетата најмалку десет пати поголема од масата на Земјата би била потребна за да го предизвика ова.

Тоа е супер-возбудлива работа! Но, тогаш прашањето е: каде е оваа планета? Сеуште се обидуваме да потврдиме дали овие предвидувања и модели се точни. Единствениот начин да го направите тоа е да ја пронајдете планетата девет, што дефинитивно е полесно да се каже отколку да се направи.

Ловот продолжува

Научниците од целиот свет веќе многу години трагаат по видливи докази за Планетата Девет. Врз основа на компјутерските модели, мислиме дека Планетата Девет е најмалку 20 пати подалеку од Сонцето отколку Нептун. Се обидуваме да ја откриеме барајќи сончева светлина што може да ја рефлектира – исто како што Месечината сјае од рефлектираната сончева светлина ноќе.

Меѓутоа, бидејќи планетата девет се наоѓа толку далеку од Сонцето, очекуваме да биде многу слабо и тешко да се забележи дури и за најдобрите телескопи на Земјата. Исто така, не можеме само да го бараме во секое време од годината.

Имаме само мали прозорци на ноќи каде што условите мора да бидат соодветни. Поточно, треба да чекаме ноќ без Месечина, а локацијата од којашто набљудуваме, да е свртена кон вистинскиот дел од небото.

Но, сè уште не се откажувајте од надежта. Во следната деценија ќе бидат изградени нови телескопи и ќе започнат нови истражувања на небото. Тие би можеле само да ни дадат можност да докажеме или негираме дали планетата девет постои.

Извор: sciencealert.com